Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2016. április 5., kedd

                                     Vasalt krumplilángos




A hétvégén Szerencsen voltunk a kutyáinkkal, kutyakiállításon.
Nagyon jól sikerült, hisz az egyikük első helyen végzett, és megkapta a legszebb kankutya helyezést is. Szóval nagy volt az öröm.
Az út hosszú volt, a program végére kellőképp megéheztünk. A kiállítás helyszíne  a Szerencsi vár volt, gyönyörű környezetben, csodás időben.
Mindenféle magyaros finomságot árultak, az én választásom pedig a vasalt krumplilángosra esett.
Nem is bántam meg, bár akkora volt, alig bírtam megenni. Helyben eldöntöttem, ezt ki kell itthon is próbálnom! Előkotortam hát a régi szenes vasalót, kivikszoltam, és nekiláttam.
Sűrűn nem dicsérem a kezem munkáját, most viszont el kell ismernem, finomat alkottam.
Azért ha nincs vasalónk, ne essünk kétségbe! Betehetjük a lángost egy melegszendvicssütőbe. 






Hozzávalók 4 főre:
a tésztához:

  • 3 db nagyobb burgonya
  • 30 dkg liszt
  • 12 ek. zsír
a töltelékhez:
  • 30 dkg füstölt sonka
  • 2.5 dl tejföl
  • 2 fej lila hagyma
  • 20 dkg reszelt sajt

Így készül:
A burgonyát megpucoljuk, felkockázzuk, és sós vízben puhára főzzük. Megvárjuk, amíg kihűl és összetörjük. A többi hozzávalóval jól összegyúrjuk és becsomagolva a hűtőbe tesszük.
A sonkát apró kockákra vágjuk, és serpenyőben megpirítjuk. A  hagymát szintén kockákra vágjuk, a sajtot lereszeljük.
Most jöhet a mutatvány. Kivesszük a tésztát a hidegről, darabokat tépünk belőle, és ezeket kerekre nyújtjuk. Ha vékonyra nyújtjuk, jó ropogós lesz, ha pedig vastagabbra akkor olyan jó beleharapós.
Ezt is, azt is szeretem, most viszont vékonyra készítettem.
A korongokat, amik egyébként közepes fedő nagyságúak, mindkét oldalán platnin vagy grill lapon megsütjük. 
Ha van sparheltünk, akkor pedig istenkirályok vagyunk!
Megkenjük a tejföllel az egész lángost. Gondolatban félbehajtjuk,megszórjuk sajttal, jöhet a sonka, a hagyma, majd megint a sajt. Most tényleg félbehajtjuk, és jöhet a felforrósított vasaló. Rátesszük a lángosra, és jól megnyomatjuk had olvadjon a sajt.
A dicséret nem marad el!














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése