Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2015. december 24., csütörtök

                          Mézes pálinka kökény ágyon

Az idei gasztroajándékok egyike ez a palackbazárt csoda. Kaptam némi kökényt. Megszárítottam, és egy részüket házi pálinkára ágyaztam.
A finomabbnál finomabb karácsonyi fogások mellé bizony elkél a segítség, hogy könnyítse az emésztésünket.
Ezt a  gyümölcsöt még sosem próbáltam pálinka ízesítéséhez és színezéséhez, de ha újra hozzájutok ezekhez a gyöngyszemekhez, biztosan újra ágyazok.
Csodálatos íz és szín, és nem utolsósorban szuper ajándék. 
A hölgyeknek mézes, az uraknak pedig méz nélküli változatban készült.



Áldott Ünnepeket Kívánok Minden Kedves Látogatómnak!



Hozzávalók 1 l ágyaspálinkához:

  • 1 liter házi pálinka 
  • 20 dkg szárított kökény
  • a mézes változathoz 3 ek. méz
Így készül:
Üvegbe tesszük a kökényt, ráöntjük a pálinkát. Én szilvapálinkát ágyaztam, de választhatunk  mást is. Lezárjuk és három hétig hagyjuk had oldódjon ki a kökény színe és az íze.
Ha édeskésen szeretnénk a pálinkánkat akkor belecsorgatjuk a mézet, és néhány napig fogyasztásig  állni hagyjuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése