Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. augusztus 6., szerda

                                   Gundel palacsinta

Szerintem ennek a híres palacsintának egy igazi receptje van, de oly sokféleképp készítik.
Az én Gundel palacsintám Így készült, és ilyen lett.

Hozzávalók a palacsintához:

  • 25 dkg liszt
  • 4 dl tej
  • kevés szódavíz
  • 2 tojás
  • csipetnyi só
  • 2 ek. olaj
  • olaj a sütéshez
Hozzávalók a diós töltelékhez:

  • 25 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 5 dkg mazsola
  • 3 dl tejszín
  • 1 citrom héja
Hozzávalók a csokoládémártáshoz:

  • 5 dkg étcsokoládé
  • 2 tojássárgája
  • 2 ek. kristálycukor
  • 1 ek. rum
  • 1 tk. kakaópor
  • 1/2 ek. vaj
  • 1/2 csésze tej
  • 1/2 cs. vaníliás cukor
Így készül:
A palacsinta hozzávalóiból sima palacsintatésztát kevertem, és olajozott palacsintasütőben kisütöttem.
A diót, cukrot, az apróra vágott mazsolát és citromhéját összekevertem, majd a tejszínből kemény habot vertem. Összeforgattam a tejszínt a diós keverékkel, és betöltöttem a palacsintákba. Nem hajtogattam, hanem tekertem ahogy a hagyományos palacsintát.
Elkészítettem az öntetet is, vízgőz felett felolvasztottam a csokit, felforraltam a tejet, belekevertem a rumot és a folyós csokit. A vajat a tojássárgákkal, a kétféle cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a kakaót és sima masszává kevertem.
Amikor a tejes-csokis keverék kissé kihűlt, hozzákevertem a tojásos masszához és összeforraltam. A palacsintákat a forró csokiöntettel meglocsoltam, így tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése