Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. augusztus 5., kedd

                                            Almatorta

A torta elkészítéséhez adott volt az almalekvár, ami nyári almából készült és az anyukám szedte. Egy kissé savanykás fajta, de szép egészséges és ropogós. Jó sok volt, ezért kezdeni kellett egy részével valamit. Így hát készült egy kis lekvár.


Hozzávalók:

  • 2 kg alma
  • 40 dkg cukor
  • 1 db citrom
  • 1.5 tk. őrölt szegfűszeg
  • 2 tk. őrölt fahéj

Az alma héjában meglehetősen magas a pektin tartalom, így külön nem adtam hozzá semmi zselésítő anyagot. Az almákat magházuktól megtisztítottam,feldaraboltam majd a citrom levét rácsavartam. A tűzre tettem a cukor társaságában és puhára pároltam. Ezután jöttek a fűszerek, összeforraltam és pürésítettem. Szitán átpasszíroztam, és steril üvegekbe töltöttem csurig. A kupakkal lezártam, fejre állítottam néhány percig és száraz dunsztba tettem.
Ami kimaradt, az került a tortámba.

Piskóta alaprecept hozzávalói:

  • 3 tojás
  • 12,5 dkg cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • csipet só
  • 7,5 dkg liszt
  • 7,5 dkg étkezési keményítő
  • 1 csapott tk. sütőpor
  • 2 ek. langyos víz
  • 2,5 dl habtejszín
  • 1 cs. habfixáló
  • 16 cm átmérőjű kapcsos tortaforma
Így készül:
A tortaformát kikentem, és a sütőt 175 fokra melegítettem. A tojások sárgáját a cukrokkal és a vízzel fehéredésig habosítottam. A tojásfehérjét a sóval keményre vertem, majd óvatosan a tojáskrémbe kevertem. A lisztet, keményítőt és sütőport rászitáltam a keverékre majd a formába téve 30 perc alatt megsütöttem.
A piskóta kihűlt, három felé vágtam,
 mindegyik szintet megkentem a lekvárral majd a kemény habbá vert tejszínnel.
Rusztikusan díszítettem almaszeletekkel, amit előzőleg citromlébe áztattam, hogy ne barnuljon be .
Fogyasztás előtt jól behűtöttem.
Köszi az almát anya!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése