Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. augusztus 10., vasárnap

                       Báránysült citrommal és zsályával

Megint egy megosztó étel, hisz a bárányról beszélünk. A magam részéről a nyúlhúst is megeszem, a bárányt is megkóstolom, de inkább csak elkészítem. 
Ha báránysült készül, akkor a rozmaring a vezető fűszer, viszont most zsályával próbáltam elkészíteni. A citrom és zsálya  jól kiegyensúlyozza az ízeket, és valóban harmonikus, mondhatni fenséges lett a bárányka.

Hozzávalók:

  • 1 db fiatal bárány comb
  • 1 gerinc darab
  • 1 darabka borda
  • 1 db citrom
  • 4 gerezd fokhagyma
  • zsályalevél
  • 5 ek. olívaolaj
  • bors
Így készül:
A húst előkészítettem, megmostam és papírtörlővel szárazra töröltem. Jó néhány helyen késsel mélyen megszúrtam, és mindegyik lyukba egy-egy feldarabolt fokhagymagerezdet, majd egy-egy zsályalevelet dugtam. Sóztam és borsoztam, beletettem egy nagy zacskóba a húsdarabokat, majd rácsavartam a citrom levét és hozzáöntöttem az olajat.
Lezártam és hűtőszekrénybe tettem 12 órára. Időnként átmozgattam, hogy jól átjárja a pác.
A sütést 150 fokon kezdtem kb. 2 dl víz hozzáadásával. Letakarva 3 órát sült, majd emeltem 180 fokra a hőt, és további 40 percig sült szép pirosra. Levettem a fedőt és 10 percig pirítottam grill fokozaton. Ha nincs, akkor maximális hőfokra tegyük a sütőt.
Amikor a hús leválik a csontról, akkor készült el az étel.
Kuszkusszal tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése