Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. június 2., hétfő

                                    Epres üdítő ital

Az egész eperszezonban nem láttam olyan gyönyörű szép, és zamatos epret, mint amilyet  a barátnőmtől kaptam a minap. Egy egész rekesszel kaptam belőle, így beindult a feldolgozás.


Hozzávalók:

  • 1 kg eper
  • 2 dl víz
  • 40 dkg kristálycukor
  • 2 citrom leve
Így készül:
A gyümölcsöt tisztítsuk meg, majd pürésítsük és szitán nyomjuk át a levét. Ha van gyümölcscentrifugánk, egyszerű a dolgunk. A vizet a cukorral forraljuk 5 percig. Adjuk hozzá a gyümölcs levét és forraljuk tovább néhány percig. A esetleg keletkező habot szedjük le és zárjuk el a tűzhelyet. Végül keverjük hozzá a citromok levét és hagyjuk kihűlni.Várjuk meg amíg a sűrű gyümölcslé leül az aljára, és az átlátszó lét töltsük üvegekbe. 85 fokon sterilizáljuk 25 percig .
A sterilizálás lényege: az üvegeket betekerjük újságpapírba, beleállítjuk őket egy edénybe, amit megtöltünk vízzel úgy hogy az üvegek 3/4 részét ellepje. 85 fokos sütőben 25 percig sterilizáljuk, majd hagyjuk kihűlni.



3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól hangzik. :) Ha nincs elég barátnője bemutathatod nekem. ;) Én már csak egy lánynál merek epret venni a piacon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd megbeszélem vele a következő eperszezont :-)

      Törlés
  2. Tökéletes! ;) Én meg addig gyűjtöm a recepteket. :)

    VálaszTörlés