Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2017. október 22., vasárnap

                             
                                              Kijevi krémes




Na tessék...felszólított a face, hogy tegyek közzé már végre egy bejegyzést...!
Akkor legyen, gyorsan szót is fogadok, és megosztok veletek egy jó kis sütireceptet.
A sütivel kedveskedni szerettem volna egy nagyon jó barátunknak. Aki ismer, tudja, nagy kutyás vagyok. Hosszú évek óta társaim a Skót juhász kutyák de tenyésztésükkel és kiállítással, csak néhány éve foglalkozom. Ebben sokat segít nekem Léna, neki készítettem ezt a nagyon finom diós-krémes sütemény.
Egy picit másképp, mert nekem egy kissé túl vajasnak tűnt. A vajat krémsajttal helyettesítettem. Szerintem cseppet sem rontott az ízén...sőt.


Hozzávalók a tésztához:

  • 50 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • 15 dkg cukor
  • 3 ek. tejföl
  • 20 dkg vaj
  • 4 tojássárgája
a dióhabhoz:
  • 25 dkg darált dió
  • 4 tojásfehérje
  • 15 dkg cukor
a krémhez:
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 5 dl tej
  • 5 dkg vaj
  • 25 dkg natúr krémsajt
  • 25 dkg porcukor
Így készül:
1.
A tésztához a lisztet összegyúrjuk a sütőporral, cukorral, vajjal, tejföllel, és tojássárgájával, majd négy részre osztjuk.
2.
A habhoz a tojásfehérjét felverjük a cukorral, hozzákeverjük a diót, és szintén négy részre osztjuk.
3.
A sütőt 180 fokra melegítjük. a tésztákat egyforma lappá nyújtjuk, és egyenként sütőpapírral bélelt tepsire fektetjük. Mindegyik lapot megkenjük a diós habbal, és kb. 15 perc alatt megsütjük.
4.
A pudingport a tejjel megfőzzük, majd hozzákeverjük a vajat.
A krémsajtot a porcukorral kikeverjük, és a már kihűlt pudinghoz adjuk. A tésztalapokat megtöltjük a krémmel. Másnapig hűtőbe tesszük, majd felszeleteljük.















 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése