Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2016. november 30., szerda

                                           Kürtös kalács




Néhány éve kaptam a lányomtól egy kürtös kalács készítő formát. Örültem neki, de évekig csak rakosgattam...kár volt.
Sosem gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű használni villanysütőben.
Tökéletes íz, mintha a vásárban vettem volna. Nem bíztam magamban, és csak vaníliásat és diósat csináltam. Ez legközelebb nem így lesz, kipróbálok minden ízt.
A fa tekercsformákat betekertem alufóliával, ne égjenek meg a sütőben.






Hozzávalók 8 db kis tekercshez:

  • 25 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 1,5 dl tej
  • 5 dkg cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • csipet só
  • 3  dkg olvasztott vaj
  • 1 citrom héja
A tekercsek szórásához:
  • 3-4 dkg olvasztott vaj
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg darált dió





Így készül:
Az élesztőt felfuttatjuk kevés tejben, majd a többi hozzávalóval összeállítjuk a tésztát, jól kidagasztjuk.
30 percig pihentetjük, utána körülbelül fél centi vastag téglalapra nyújtjuk.
Kis formáim vannak, így centi széles csíkokat vágtam a tésztából.
A fóliával betekert formákat olvasztott vajjal kenjük be, erre tekerjük fel a csíkokat nem túl szorosan.
Meghengergetjük, hogy egyenletes legyen a kalácsunk, megkenjük olvasztott vajjal, és kristálycukorba forgatjuk.
Keresünk egy olyan tepsit, amire szépen felfekszenek a tekercsek, és a 200 fokra felmelegített sütőbe tesszük úgy, a sütő ajtó résnyire nyitva maradjon. 
Grillfokozaton sütjük, de folyamatosan figyelni, és forgatni kell. 
Amikor szépen megolvadt a cukorréteg, és megbarnult, kivesszük a tekercseket.
Óvatosan lecsúsztatjuk a formáról, hisz nagyon forró, és beleforgatjuk a cukorba, illetve dióba.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése