Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2016. május 12., csütörtök

                    Pavlovácskák mascarponéval és eperrel 





Tojnak a pipikéim, mint a gép. Bőven sok a tojásom, már azt sem tudom, mire használjam.
Nem ehetünk mindig, rántottát meg tükörtojást.
Egy csak egy ember nem diétázik kis családomban, és igencsak édesszájú. Ki lenne más az, mint az én Ferim.
Kigondoltam, sütök neki Pavlovát. Van tojás, van eper, porcukor ugyan nem volt itthon, de daráltam.
Életem legjobban sikerült habcsóktortáját hoztam össze, és én csak néztem, nem ettem.






Hozzávalók 6 db-hoz:

  • 5 tojásfehérje
  • csipet só
  • 20 dkg porcukor
  • 1 ek. ecet
  • 1 ek. étkezési keményítő
  • 25 dkg mascarpone
  • 8-10 dkg porcukor
  • 1 tk. citromlé
  • 1/2 citrom héja
  • 50 dkg eper
Így készül:
A szoba hőmérsékletű tojásfehérjéket a csipet sóval, kemény habbá verjük. Az keményítőt az ecettel elkeverjük. 
Kanalanként a porcukrot hozzáadjuk a fehérjéhez és végül az ecetes keményítőt is.
Sütőlemezre hat fészket halmozunk a habból, és 150 fokra előmelegített sütőbe tesszük, amit rögtön visszaveszünk 140 fokra.
Egy órán át szárítjuk a habcsókokat. Kívül ropogós, belül puha pavlovákat fogunk kapni.
A mascarponét kikeverjük a porcukorral, citromlével és héjával. Rákenjük a tortákra, és feldarabolt eperrel kirakjuk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése