Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2015. december 20., vasárnap

               Pármai sonkába rejtett hal, sült polentával





Javában folynak az ünnepi előkészületek, és a hagyományos ételek mellett készülök néhány újítással.
Természetesen a hal a mi asztalunkról sem hiányozhat, így a halászlé, rácponty és rántott hal elmaradhatatlan fogások. De miért is ne lehetne valami más is. Keresgéltem, olyan halat szerettem volna, ami fehér húsú, édes vízi és alig van benne szálka.
Tulajdonképp köszönhetem az árusnak, hogy ezt a halat választottam mert olyan jól leírta, tudtam ez az igazi. Ez a halacska a Viktória tavi fogas.
Pont nekem való, nem hal ízű hal.
Kis karácsonyi meglepetéscsomagokat készítettem, lágy polentával és zamatos paradicsomszósszal.



Hozzávalók 4 főre:

  • 2 db halfilé
  • 10 dkg teljes kiőrlésű zsemlemorzsa
  • 5 szál petrezselyemzöld
  • bors 
  • olívaolaj
  • kb: 15 dkg pármai sonka
a paradicsomszószhoz: 
  • 2 dl paradicsomlé
  • friss bazsalikom
  • 2 tk. cukor
  • bors
a polentához:
  • 10 dkg kukoricadara
  • 2 dl víz
  • 1 dl tejszín






Így készül:
A halat felvágjuk kb. 6 centis darabokra, és épp hogy csak megsózzuk.
A zsemlemorzsát száraz serpenyőben megpirítjuk. Sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet. A haldarabokat beolajozzuk, és minden oldalát beleforgatjuk a zsemlemorzsába.
Két szelet sonkát egymáson keresztezünk, majd belecsomagoljuk a halat. Rafia szalaggal átkötjük, a kötés alá teszünk egy bazsalikom levelet, és tepsire tesszük a csomagokat.
Meglocsoljuk olívaolajjal, majd 180 fokon sütjük 20 percig. Felemeljük a hőfokot 230 fokra és grillre állítjuk, 2-3 perc alatt ropogósra pirítjuk a sonkát.
A paradicsomlét fűszerezzük, beleteszünk néhány bazsalikomlevelet, és addig főzzük míg besűrűsödik. Hogy szép sima legyen szűrőn átpasszírozzuk.
A polentához felforraljuk a tejszínnel a vizet, hozzáadjuk a kukoricadarát, sózzuk majd lassú tűzön puhára főzzük.
Kiborítjuk egy folpackal letakart deszkára, betakarjuk egy másik folpackal, elegyengetjük, majd sodrófával fél centi vastagra nyújtjuk.
Kihűtjük, formára vágjuk, majd mind két oldalát olíva olajon megpirítjuk.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése