Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2015. június 1., hétfő

                           Rebarbarás-almás eperlekvár



Régóta szerettem volna már kipróbálni az eper-rebarbarával való ízesítését. A lehetőség adott volt: eperszezon+rebarbara, alma pedig még van tavalyól. 
A pirosas színű rebarbaraszárat választottam, amit egyébként eperrebarbarának is hívnak, mert kevésbé savanyúbb mint a többi fajta. Az alma pedig kiválóan  besűríti a lekváromat.




Hozzávalók 6 üveg lekvárhoz:

  • 1 kg eper
  • 1 kg rebarbara
  • 80 dkg befőző cukor
  • 40 dkg alma
  • 1 citrom leve

Így készül:
Az epret megmossuk, feldaraboljuk. A rebarbara héját lehúzzuk és 2 centis darabokra vágjuk. Az alma magházát eltávolítjuk, és szintén feldaraboljuk héjastól. Tűzre tesszük a cukorral és a citrom héjával. 50 percig főzzük közepes lángon, steril üvegekbe töltjük, lezárjuk majd néhány percig fejre állítjuk. Ezután száraz dunsztba tesszük a lekvárokat.






1 megjegyzés:

  1. Na, ilyenkor bukkanok rá a receptre, mikor már végeztem a lekvározással.. Kipróbálom legközelebb, jónak tűnik :)
    Én most vaníliával csináltam, meg pár üveget gyömbérrel, kíváncsi vagyok mi sült (főtt) ki belőle :) Találtam pár ötletet többféle gyümölcshöz, az eperrel a mentás is jónak tűnik, de a rozmaringost nem tudom elképzelni http://bit.ly/befozok
    A barackosnál még a levendulásat néztem, de milyen íze van a levendulának? Szerintem még sosem kóstoltam :D

    VálaszTörlés