Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. október 31., péntek

                                            Rozsos kifli

Tegnap este elterveztem, hogy reggel kiflit sütök. Igen ám, csak megfeledkeztem arról az apróságról, hogy a lisztraktárat fel kellett volna töltenem.
Így rozsliszttel pótoltam a hiányzó mennyiséget. Sütöttem már rozsos kiflit vajjal, most kipróbáltam olajjal.

Hozzávalók:

  • 38 dkg finomliszt
  • 12 dkg rozsliszt
  • 1 ek. só
  • 2 tk cukor
  • 5 dkg élesztő
  • 1,5 dl olaj
  • 3 ek. natúr joghurt
  • 3 dl. tej
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája a kenéshez
  • sajt a szóráshoz
Így készül:
Szitáljuk egy tálba a liszteket, keverjük bele a sót,cukrot, morzsoljuk rá az élesztőt. Adjuk hozzá a tojást, joghurtot, olajat és a langyos tejet.
Jól dagasszuk ki a tésztát, és tegyük félre langyos helyre, míg duplájára nem nő.
Felezzük meg a tésztát, és mindkét részből nyújtsunk fél cm vastag kört.
Osszuk egyenként 18 cikkre a köröket, és és a csúcsuk irányába tekerjük fel.
Tegyük kellő távolságra egy sütőlemezre a kifliket, és pihentessük 20 percig.
A tojássárgáját keverjük el kevés vízzel, és kenjük le a kifliket, majd szórjuk meg mindegyiket reszelt sajttal.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése