Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2017. január 25., szerda

                                   Szilvalekváros gombóc





Van olyan, aki nem szereti? Nem hiszem! A gyerekek biztosan, de nagyon kevés lehet az a nagyra nőtt gyerek, aki nem.
A nagymamám, akitől a legtöbb klasszikus receptet tanultam, csak úgy érzésre adagolta a hozzávalókat..mint mindenhez. Mégis mindig tökéletesre sikerült. Így vagyok ezzel én is, már nem igazán méricskélek. Persze azért van írott recept is.







Hozzávalók:

  • 50 dkg főtt, áttört burgonya
  • 30 dkg rétesliszt
  • 8 dkg puha vaj
  • 1 nagy tojás
  • csipet só
  • zsemlemorzsa
  • sűrű szilvalekvár
  • porcukor






Így készül:
A krumplit összekeverjük a vajjal, tojással, csipet sóval, majd összegyúrjuk a liszttel.
Természetesen ha ragadna, adhatunk még lisztet. A krumplin is sok múlik, nem mindegy milyen fajta.
Én szeretem pihentetni a tésztát, úgy hogy letakarva félreteszem egy órára.
Addig megpirítom a zsemlemorzsát száraz serpenyőben. Hogy mennyit? Ízlés dolga, de inkább gazdagon.
Ezek után kinyújtjuk a tésztát jó vékonyra, de ne annyira, hogy szakadjon. Egyforma nagyságú darabokra vágjuk, vagy szaggatjuk. Kiskanál lekvárt teszünk a közepébe, majd összezárjuk, és gombóccá formáljuk.
Lobogó vízben addig főzzük, amíg a gombócok fel jönnek. Meghempergetjük a morzsában,és porcukorral kínáljuk. 

































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése