Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. július 31., csütörtök

                                    Levendulás keksz

A hagyományos levendulám már sajnos elvirágzott. Viszont a kerti tó mellett még pompázik egy másik fajtája ennek az illatos virágnak, és nem csak a ruhásszekrénybe mentettem belőle. Kerestem receptet, találtam is bőven, de azért egy kicsit változtattam az én ízlésemre rajta. A végeredmény egy illatos, ropogós és omlós kekszecske.


Hozzávalók:

  • 6 dkg liszt
  • 4 dkg darált dió
  • 15 dkg zabpehely
  • 12,5 dkg vaj
  • 10 dkg barna cukor
  • 1 tojás
  • 1 kk. sütőpor
  • kb. félmaréknyi friss levendulavirág ( szárított is lehet )
Így készül:

A virágokat válogassuk át és mossuk meg. A hozzávalókat keverjük össze, adjuk hozzá a virágokat is, és formázzunk belőle rudat.



Fél órára tegyük hűtőbe, majd vágjunk két centis szeleteket  belőle. Kicsit lapítsuk meg őket, és tegyük sütőpapírral bélelt tepsire a korongokat.


180 fokra előmelegített sütőben süssük aranysárgára.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése