Aranymorzsa

Legjobb receptes blogok

2014. január 20., hétfő

                              Amerikai fánk (Donut)

Ez is egy olyan sütemény, amit nálunk többféle módon készítenek. Van aki megformázza, olajban süti ki, és úgy díszíti. Van aki az erre a célra kialakított sütőformában , sütőben süti meg, azután díszíti. Én is így jártam el, de nem szárított élesztőt használtam, inkább maradtam a rendes élesztőnél. Szerintem sokkal könnyebb, lágyabb tésztát kapunk a hagyományos élesztővel. Kipróbáltam így is, úgy is : Az utóbbi klasszisokkal finomabb.

Hozzávalók:

  • 60 dkg sima liszt
  • 10 dkg cukor
  • 10 dkg vaj
  • 4 dl tej
  • 2.5 dkg élesztő
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 2 db tojás sárgája
  • csipet só
A csoki mázhoz:

  • 10 dkg tej vagy étcsokoládé
  • 10 dkg cukor
  • 2 ek. víz
A cukormázhoz:

  • 10 dkg porcukor
  • 5 ek. víz
Így készítsd el:
Szitáld egy tálba a lisztet és egy csipet sót. A tejet langyosítsd meg a cukorral, egy keveset vegyél ki belőle, amiben felfuttatod az élesztőt. A többi tejben keverd el a tojássárgákat, vaníliás cukrot, olvasztott vajat és a citrom reszelt héját. Az egészet keverd el a felfuttatott élesztővel együtt a liszttel, és dagassz lágy tésztát. Keleszd fél órát meleg helyen. Ha van fánksütőformád olvasztott vajjal kend ki a kis gödröcskéket. Ha nincs akkor  megkelt tésztát nyújtsd ki ujjnyi vastagra, és szaggass fánkot, majd kisebb szaggatóval a közepét is szúrd ki.


Fél óra elteltével, szaggasd ki a fánkokat, vagy tedd a kivajazott formákba. Ne töltsd túlzottan tele a gödröket, csak úgy 2/3 részig. 10 percet keleszd még, és 180 fokra előmelegített sütőben süsd 12-15 percig.


A csokimázhoz a hozzávalókat főzd addig, míg gyöngyözni kezd, 2 perc után mártogasd bele a fánkokat.
A cukormázhoz a cukrot a vízzel keverd el, gyöngyözésig főzd. ilyenkor keverhetsz hozzá színezőt, vagy gyümölcsszirupot. Én most fekete ribizli velővel színeztem.







  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése